سه‌شنبه، آذر ۰۳، ۱۳۸۸

همشهری؛ قربانی دعواهای سیاسی


کش و قوس برخوردها و لبه تیغ بران برای روزنامه‌ها، همیشه یک باره به میان کشیده نمی‌شود و تیر خلاص زده نمی‌شود. گاهی حکم آن سیب سرخی را پیدا می‌کند که تا به زمین برسد، هزاران چرخ می‌خورد و هر چرخش هم چقدر جانگیر می‌شود گاهی. حدیث توقیف موقت و رفع توقیف و در نهایت اظهارنظر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مورد روزنامه همشهری هم از همین جنس است.
محمدعلی رامین، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، پس از آن که خبر توقیف یک هفته تا ۱۰ روزه روزنامه همشهری، مختومه اعلام شد و مدیر مسئول آن نیز اعلام کرد روز سه شنبه پرتیراژترین روزنامه کشور منتشر خواهد شد، اعلام کرد که توقیف صحت دارد و حتمی‌است؛ اما مدت آن را مشخص نکرد. این در حالی است که صبح روز دوشنبه روابط عمومی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده بود روزنامه همشهری تذکر کتبی دریافت کرده است.
توقیف همشهری بعد از آن اتفاق افتاد که روز یکشنبه، اول آذر اقدام به چاپ آگهی از معبد لوتوس (منتسب به بهاییان) در دهلی نو کرده بود. آگهی که پیش از آن در روزنامه‌های دولتی ایران و جام جم بدون آن‌که هیچ مشکل و تذکری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات در پی داشته باشد، در این دو روزنامه چاپ شده بود.
روايت توقيف به بهانه انتقام‌گيري را در
خبرنگاران ايران بخوانيد.

هیچ نظری موجود نیست: