یکشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۸

آقای وزیر به جای ارعاب رسانه ها، با جان مردم بازی نکنید

مرداد ماه امسال، ماه سقوط بود و علاوه بر خسارات مادی، جان بسیاری را گرفت.
میزان خسارت مادی تنها دو حادثه توپولوف و ایلوشن به گفته
معاون اتكايي بيمه مركزي، 11 ميليون يورو برآورد شده است.
در این شرایط رسانه ها به حکم وظیفه اخبار مربوط به این حوادث را منتشر کردند؛ اما در مقابل وزیر راه و ترابری اظهار نظر عجیبی کرده است.
وی به سیاق دیگر مسوولان دولتی که طی چهار سال اخیر همه چاله هایی را که خود کنده بودند را گردن رسانه ها انداختند، این بار نیز انگشت اتهامش را به سمت آنها گرفته و گفته است: "به رسانه‌ها هشدار مي‌دهم كه بر روي سوانح هوایی مانور ندهند"

حمید بهبهانی که استاد احمدی نژاد در دوران تحصیلش بوده، در جمع خبرنگاران گفته است: به رسانه‌ها هشدار مي‌دهم كه بر روي سوانح مانور ندهيد و به جاي آن اعتمادسازي كنيم.
وی، در مراسم افتتاح دومين پايانه ILS باند 11 فرودگاه امام خميني، در ادامه حرفش گفته: حرف رسانه‌ها بر روي مردم تاثير مي‌گذارد. در حال حاضر مردم دودل شده‌اند و وظيفه شما رسانه‌هاست كه اعتمادسازي كنيد، ما نيز در جهت نوسازي ناوگان حركت مي‌كنيم.
بهبهاني با بيان اينكه رسانه‌ها باعث شده‌اند مردم نسبت به صنعت هوايي بي‌اعتماد شوند،‌ گفته: شما مي‌خواستيد سانحه سقوط توپولوف را مثل بمب بتركانيد كه اين كار را انجام داديد.
آقای وزیر گویا فراموش کرده که آن چه سقوط کرده هواپیما بوده و باعث و بانی آن هم رسانه ها نبوده اند؛ بلکه به دلیل آن که ایشان عنوان "مسوول" را یدک می کشند، مسوول پاسخگویی هستند. اگر مردم هم دو دل شده اند از عملکرد شما است نه رسانه ها. چرا که هنوز در برخی رسانه ها می توان نشانه هایی از مسوولیت پذیری را دید تا فردا روز مردم به آنها نیز چون شما بی اعتماد نشوند و دروغگو و پنهان کار خطابشان نکنند.
آقای وزیر، به جای ارعاب رسانه ها، امنیت جان مردم را تضمین کنید.

هیچ نظری موجود نیست: