چهارشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۸

اگر حقوق شهروندی در ایران جایی داشته باشد، رییس جمهور را به محاکمه می کشد

دومین مناظره کاندیداهای دهمین دوره ریاست جمهوری، میان میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد برگزار شد.
با وجود آن که طبق قوانین و اعلامی که به دو طرف مناظره شده بود، قرار بر این بود که نامی از افرادی که در این جمع نیستند، برده نشود و بردن اسامی به دلیل آن که امکان پاسخگویی ندارند، تخلف محسوب می شود و مجری باید این نکته را تذکر دهد. رییس جمهور، از ابتدا شمشیر از روی بست و با اتهام زنی سخنانش را آغاز کرد و این شیوه را نیز تا پایان ادامه داد و علاوه بر سیاست مداران، پای اقوام و فرزندانشان را نیز به میان کشید.
در این برنامه قرار بود کاندیداها به این نکته بپردازند که برنامه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شان چیست؛ اما روی صحبت رییس جمهور که آغازگر مناظره بود، این بود که "من هستم، تو چرا آمده ای." لحنی که بیشتر بازجویانه بود و بازخواست کننده. مثل متهمی در مقابل قاضی نشسته است که دستش از زور پر است.
احمدی نژاد، همچون بسیاری از رفتارهایش، در این بخش نیز به شدت پای از فرصت قانونی اش فراتر گذاشت و جالب آن که مجری چنان مرعوب بود که اعتراضاتش که بسیار خنثی بود، راه به جایی هم نبرد.
در بخش اول گفت و گو، احمدی نژاد، خود را در جای "ملت شریف ایران" قرار داد و به عنوان مدافع آنان که ظرف سه ماه تبلیغات انتخاباتی به حیثیتشان توهین شده، وکالت کرد.
آقای احمدی نژاد، اگر حقوق شهروندی در ایران جایی داشته باشد و ملت شریف ایران به یاد بیاورند روزی را که شما خود را "نوکر" ملت خطاب کردید، امروز باید برای احقاق همان حقشان پای پیش بگذارند و شما را بازخواست کنند به دلیل تمام قیم مابی که در این چهار سال به نامشان داشتید.
اگر حقوق شهروندی در ایران جایی داشته باشد، ملت شریف ایران باید شما را در جایگاه محکوم قرار دهد مه چطور شعورشان را با 50 هزار تومان و 80 هزار تومان به سخره گرفتید.
اگر حقوق شهروندی در ایران جایی داشته باشد، ملت شریف ایران باید شما را برای تمام این چهار سال که زعم شما طلایی است و اکثریت که از دید شما غایب هستند، سال های سیاهی و خفقان بوده و جز زجر چیزی را نصیب آنها نکرده جز وعده ها پوچ و لبخندهای بی معنا به جای پاسخ، به محاکمه بکشد.
اگر حقوق شهروندی در ایران جایی داشته باشد، که اگر کور سویی نیز بود به خوبی در این چهار سال لگدمال شده است، شما محکوم هستید.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

این که مناظره با آقای موسوی نبود. حمله انتحاری از راه دور به آقای هاشمی بود. نه بیشتر. ا.ن. حتی یک بار آقای موسوی را آقای هاشمی خطاب کرد. او که موسوی را جلوی خودش نمی دید. برای او تفاوتی میان هاشمی و اسرائیل نیست و همه به غیر از تیم خودش باید نابود شوند.

Unknown گفت...

رییس جمهور خیلی بی کلاس و فاشیستی عمل کرد و زور هم می گفت ولی آقای موسوی با وقار و با یک فرهنگ درست برخورد نمودند.

ناشناس گفت...

بايد ببينيم اخرش چه ميشود؟