جمعه، خرداد ۲۹، ۱۳۸۸

تکذیبیه خبر فارس در مورد دستگیری فعالان زن در قم

خبرگزاری فارس در اقدامی کاملا غیرحرفه ای اقدام به انتشار خبر دستگیری همسر شهید رجایی،همت، باکری و محتشمی پور در سفر به قم و دیدار با مراجع کرده بود؛ اما پس از تکذیب خبرش، اصل خبر را از روی خروجی سایت برداشت؛ اما توضیحی در رابطه با کذب بودن خبر نداد.
روایت فخر السادات محتشمي پور، نایب ریيس مجمع زنان اصلاح طلب، تکذیبیه کامل خبر خبرگزاری فارس و منبع خبری آن است.
فخر السادات محتشمي پور: روز گذشته تعدادي از مادران داغدار و خانوادهاي شهدا ، زندانيان سياسي و آسيب ديدگان وقايع اخير براي تظلم خواهي نزد علما و مراجع سفر كردند كه به دليل سرعت در برنامه ريزي و محدوديت در ايجاد ارتباط با حضور تعداد محدودي از خيل عظيم زنان داوطلب انجام شد.
نایب ریيس مجمع زنان اصلاح طلب: طبق قرار قبلي به محضر آيت الله جوادي آملي رسيديم ولي با توجه به شرايط امنيتي كه در بيوت و دفاتر علما وجود دارد ايشان نتوانستند در مسجدي كه محل قرار بود حضور بهم برسانند.
محتشمي‌پور: آيت الله صانعي در دفتر خود ميزبان اين جمع نگران از وضعيت جامعه اسلامي بودند. در اين دو ديدار ابتدا سركار خانم زهرا شجاعي گزارشي از حضور ارزشمند زنان در انتخابات و نقش تاثيرگذار ايشان در مشاركت حداكثري براي حفظ و تداوم ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ارائه كرد.
نایب ریيس مجمع زنان اصلاح طلب: همچنين خانم شجاعي درادامه سخنان خود با اظهار تاثر عميق از برخوردهاي غيرمنصفانه با بهترين فرزندان اين آب و خاك كه آنان را به شكل توهين‌آميزي خس و خاشاك خطاب مي‌كنندگفت؛دستگيري بهترين فرزندان انقلاب و بي‌خبري خانواده‌هاي آنان تنها به جرم حق‌خواهي احساسات همه به ويژه مادران را جريحه‌دار كرده است.
نائب رئيس مجمع زنان اصلاح طلب به نقل از شجاعي: اينك ما طبق سنت تاريخي بيوت علما را بهترين مرجع و پناهگاه خود دانسته و به تظلم‌خواهي آمده‌ايم. حفظ اسلام و حمايت از جان و مال و ناموس مسلمين را وظيفه علما مي‌دانيم و آمده‌ايم تا بدانيم اين بزرگواران در اين زمينه چه خواهند كرد و در واقع اين حضور نوعي ارائه حجت و انجام تكليف شرعي از جانب مادران داغ‌دار و خانواده‌هاي آسيب ديده است.
محتشمی پور: متن سخنان اين بزرگواران توسط دفاتر آنان تنظيم و به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد ،ولي در مجموع اين بزرگواران مردم را به خويشتن‌داري و استغاثه به درگاه احديت براي بازگشت امنيت به كشور دعوت كردند.
نایب ریيس مجمع زنان اصلاح طلب: در اين سفر بنا بود با آيت‌الله مكارم شيرازي نيز ديدار داشته باشيم كه با مراجعه به دفتر ايشان به ما گفتند كه مشكلاتي پيش آمده كه امكان اين ديدار وجود ندارد؛ كه ما پاسخ داديم ما منتظر خواهيم ماند ولي در نهايت گفتند امكان اين ديدار فراهم نيست و محترمانه از ما پذيرايي كردند و نامه‌هايي كه براي علما نوشته بوديم را در دفتر ايشان توزيع كرديم و اطلاع‌رساني لازم انجام شد.
محتشمي‌پور: درخواست ملاقات با آيت‌الله صافي گلپايگاني را داشتيم كه ايشان طي پيام عطوفت‌آميزي اعلام كردند ، سلام من را به خانم‌ها برسانيد. بنده تاكنون هرچه از دستم برآمده است انجام دادم و پس از اين نيز اقدامات لازم را انجام خواهم داد.
نایب ریيس مجمع زنان اصلاح طلب: اخبار كذبي كه از سوي آقاي روانبخش در رسانه‌هاي دولتي منتشر مي‌شود، ناشي از نيت بد آنها است كه بهترين فرزندان ايران را اغتشاش‌گر معرفي كنند.
نائب رئيس مجمع زنان اصلاح طلب: اين دورغ پردازي‌ها در حالي كه اين طيف در زمان امام مقابل ايشان ايستاده‌ بودند وچون آن زمان نمي‌توانستند اهداف خود را پياده كنند ، امروز به سراغ ياران نزديك امام رفتند و اعلام مي‌كنم كه سفر ما به قم در كمال آرامش انجام شد و ساعت 15:30 بعدازظهر به تهران بازگشتيم.
وي با تاكيد مجدد در مورد بازداشت خود و هم‌سفران خود گفت: آقاي روانبخش كه اين مطالب را مطرح مي‌كنند، زخم‌خورده اصلاحات هستند و بسيار متاسفيم كه ايشان در لباس دين دروغ مي‌گويند.
محتشمي پور: همسر شهيد رجايي و همسر شهيد باكري از افتخارات ما هستند ، ولي به علت مشغله‌ها و عدم امكان ارتباط نتوانستند با ما سفر كنند.

هیچ نظری موجود نیست: