سه‌شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۸۸

ميدان ونك و فردوسي نقطه جديد تجمع معترضان؛ زنجيره سبز در خيابان وليعصر تشكيل مي‌شود

گروه‌هاي مختلف مردمي كه مي‌خواستند امروز اجتماع خاموش سياه خود را در ميدان وليعصر در اعتراض به نتاج آرا و حمله گروه هاي رسمي و غيررسمي به دانشجويان و مردم معترض و زخمي وكشته شدن آنان اعلام كنند، مسير خود را تغيير دادند.
با اعلام عمومي صدا و سيما، معترضان در ميدان ونك و فردوسي جمع شدند. گروهي نيز از به سمت شمال ميدان ونك در حال حركت هستند. اكنون گروه‌هاي مختلف در حال پيوستن به افراد مستقر در ميدان فردوسي و ونك هستند و قصد دارند پس از پايان مراسم دولتي ميدان وليعصر، زنجيره سبز خود را در خيابان وليعصر تشكيل دهند.
امروز صدا و سيما و سازمان تبليغات اسلامي با انتشار اخباري از گروه هاي مختلف مردم و چهار كانديدا درخواست كردند كه در ميدان وليعصر تجمع كرده و اعتراضات خود را نسبت به رفتارهاي ارازل و اوباش اعلام كنند. منظور از ارازل و اوباش گروه‌هاي مختلف مردمي هستند كه طي روزهاي اخير نسبت به نتايج انتخابات معترض بودند؛ اما با دخالت نيروهاي رسمي و غيررسمي اعتراضات آنان به جدل و ناآرامي تبديل شد. البته اين افراد با دست خالي در مقابل باطوم، چوب و چماق و گاز اشك‌آور قرار داشتند و تنها وسيه دفاعي آنها، شعار دادن بود؛ اما اكنون از آنها به عنوان ارازل و اوباش نام برده مي‌شود.
تجمع ميدان وليعصر كه با شعارهاي "كلاغ پر، موسوي پر، خاتمي پر، هاشمي پر"، "منافق حيا كن مصلحت را رها كن" و "آشوب‌گر مسلح اعدام بايد گردد"، در حال اتمام است و جمعيت در حال متفرق شدن هستند. برخي شعارهاي حاميان كروبي و ميرحسين با تغيير عليه خود آنها به كار برده مي‌شود. شعاردهندگاني كه خواستار اعدام آشوب‌گر مسلح هستند، بي‌آن كه متوجه باشند، درخواست اعدام براي گروه‌هايي را دارند كه بي‌نام و نشان مشخص در كنار ماموران سبزپوش رسمي، در حال ضرب و شتم مردم هستند.

هیچ نظری موجود نیست: