پنجشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۸۸

اظهارات رییس دانشگاه تهران، مصلحت ملی یا شخصی؟



روز پنجشنبه به کرات گزارشی از بخش های مختلف خبری در خصوص تکذیب نام پنج دانشجوی کشته شده در کوی دانشگاه که پیش از این در برخی سایت ها منتشر شده بود، پخش شد. در تمام این گزارش، حرف آقای رهبر به عنوان رییس دانشگاه تهران این بود که اسامی منتشر شده به جز یک نفر، دانشجوی دانشگاه تهران نبوده و تنها دانشجوی دانشگاه تهران که نام وی در لیست کشته شدگان منتشر شده، اکنون زنده است.

در این گزارش ها نکاتی از قلم افتاد که جای تامل دارد که چرا مورد سوال قرار نگرفتند و اشاره ای نیز به آنها نشده است.

1- با توجه به این که در هیچ یک از برنامه های صدا و سیما گزارش و خبری از حوادث کوی دانشگاه پخش نشده و حتی اعتراضات رییس مجلس نسبت به این مساله حذف شد و تنها بخش مخالفت دخالت دشمنان ایران در مسایل داخلی منتشر شد، برای ببینده ای که اطلاعاتش را تنها از تلویزیون ایران دریافت می کند جای سوال دارد که از کدام حمله نام برده می شود؟ سابقه این خبر چیست؟ چه زمانی اتفاق افتاده است و توسط چه کسانی که حالا اسامی کشته شدگان آن تکذیب می شود؟ در شرایطی که ورود افراد نظامی و شبه نظامی به دانشگاه ها و فضای دانشجویی منع شده است، آیا انتشار این خبر این چنین کوچک و حقیر بوده که رسانه ملی از آن گذشته است یا هتک حرمت دانشگاه و دانشجو؟

2- آقای رهبر، اعلام کرد که براساس تحقیقاتی که انجام داده اند، مشخص شده که هیچ یک از این اسامی دانشجوی دانشگاه تهران نبوده اند؛ اما نگفتند که آیا این افراد جزو کشته شدگان هستند یا خیر؟

3- آقای رهبر حتی به سابقه حمله نیز اشاره ای نکرد و اعتراضی نیز به آن نکرد در صورتی که انتظار این بود که به عنوان ریاست دانشگاه تهران نسبت به هتک حرمت دانشگاه واکنش نشان دهد آن هم از یک رسانه همگیر و حتی گلایه کند در عدم انتشار اخبار آن. کاری که آقای رهبر نکرد و تنها سعی کرد نشان دهد و ثابت کند که رسانه ها سعی در دروغ پردازی دارند؛ اما آیا اصل ماجرا نیز دروغ بوده است؟

4- چرا آقای رهبر در خصوص خساراتی که به دانشجویان وارد شده، دانشجویانی که دستگیر شده اند و هویت افراد متعرض سخنی نگفت و از حقوق آنان دفاع نکرد و چرا نگفت در پی این اقدام جمعی از اساتید دانشگاه به صورت دسته جمعی استعفا کرده اند؟

همه این ها را اگر جمع کنیم می توان گفت به مصلحت ملی سخن نگفته اند یا مصلحت شخصی؟

هیچ نظری موجود نیست: