یکشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۸

تهران ميان معترضان، هواداران و نيروهاي امنيتي تقسيم شده است

نيروهاي رسمي و غيررسمي، براي متراكم كردن جمعيت معترض در خيابان انقلاب، بخشي از مردم را با چوب و باطوم به سمت خيابان جمالزاده حركت دادند.
يگان ويژه و نيروهاي چماق به دست، در ايستگاه بي‌آر‌تي كه فعلا تردد در آن انجام نمي‌شود، مستقر شده اند. اين نيروها بعد از خلوت شدن خيابان انقلاب، دانشگاه تهران، را كه دانشجويان معترض در آن شعار سر مي‌دادند را محاصره كردند.
بعد از خلوت شدن خيابان انقلاب از معترضان به نتيجه انتخابات، فضاي مناسبي براي هواداران احمدي‌نژاد ايجاد شد تا با تشكيل دسته‌هاي 100 نفري شروع به شعار دادن عليه مقامات عالي رتبه نظام كردند.
اين افراد مي‌گفتند: "امام جمعه فاسد، نمي‌خوايم، نمي‌خوايم"، "هاشمي كم آورده، سه كله پوك آورده"، "مرگ بر هاشمي"، "مرگ بر موسوي"، "احمدي بت شكن، بت بزرگ را بشكن". اين هيات‌ها در نهايت به سمت ميدان انقلاب حركت كردند.
در همين زمان با وجود آن كه تجمع هواردان احمدي‌نژاد تمام شده بود، ميدان ولي‌عصر تحت كنترل كامل نيروهاي امنيتي بود و تردد به سختي در اين مسير انجام مي شد.
در تقاطع تخت طاووس- وليعصر هم هواداران احمدي‌نژاد در حال شعار دادن بودند و پياده‌روهاي حدفاصل دوراهي يوسف آباد- تخت طاووس مملو از جمعيتي بود كه رفتارهاي حاميان احمدي نژاد را تماشا مي‌كردند و با موبايل‌هاي خود تصوير برداري مي كردند.
خرده شيشه‌ها و خاكسترهاي به جا مانده بر روي زمين نشان از حضور پررنگ نيروهاي نظامي و غيرنظامي چماق به دست پيش از حضور هواداران احمدي‌ن‍ژاد و درگيري ميان آنها و مردم معترض داشت. ماموران شهرداري هم به سرعت در حال پاك كردن زمين بودند.
فعلا بخش‌هاي زيادي از تهران به حالت امنيتي درآمده و نيروي انتظامي و نيروهاي غيررسمي، سعي مي كنند شهر را به اصطلاح آرام كنند.

هیچ نظری موجود نیست: